شما پروژه را ایجاد کرده اید و سالیان سال برای آن زحمت کشیده اید ولی جز صرف هزینه مادی و معنوی، سودی برای شما به ارمغان نیاورده است و همینطور شما ادامه میدهید.
چرا؟
زیرا، شما دچار خطایی در بینش و رفتار اقتصادی خود شده اید که میتوان آنرا اینگونه نامید: "خطای هزینه از دست رفته"
شما باید در این مرحله که جز ضرر چیزی عایدتان نشده است، این پروژه را فراموش کنید.
شما نباید فریب افکاری را بخورید که مثلا من کلی برروی این پروژه وقت صرف کردم و هزینه دادم حالا باید تا آنجایی که میتوانم ادامه دهم. زیرا پروژه شما از اول دچار نقص و اشکال بنیادی بوده است که نتوانسته به سوددهی برسد یا باید کلا این پروژه را فراموش کنید و یا از نوع شروع کنید.
مثالی دیگر

برای کمپین تبلیغاتی خود هزینه هایی را کرده اید ولی به هیچ یک از اهداف خود نرسیده اید. آیا به کمپین خود ادامه میدهید؟
قبل از مطالعه این مطلب شاید پاسختان مثبت بود، ولی با باز شدن دیدتان حتما خواهید گفت خیر. یا کلا از ادامه صرف نظر خواهید کرد و یا به تغییرات اساسی در نوع و روش کمپین دست خواهید زد. بله این دید درست یک مدیر موفق در هر کسب و کاری است.
چرا؟
زیرا، شما دچار خطایی در بینش و رفتار اقتصادی خود شده اید که میتوان آنرا اینگونه نامید: "خطای هزینه از دست رفته"
شما باید در این مرحله که جز ضرر چیزی عایدتان نشده است، این پروژه را فراموش کنید.
شما نباید فریب افکاری را بخورید که مثلا من کلی برروی این پروژه وقت صرف کردم و هزینه دادم حالا باید تا آنجایی که میتوانم ادامه دهم. زیرا پروژه شما از اول دچار نقص و اشکال بنیادی بوده است که نتوانسته به سوددهی برسد یا باید کلا این پروژه را فراموش کنید و یا از نوع شروع کنید.
مثالی دیگر

برای کمپین تبلیغاتی خود هزینه هایی را کرده اید ولی به هیچ یک از اهداف خود نرسیده اید. آیا به کمپین خود ادامه میدهید؟
قبل از مطالعه این مطلب شاید پاسختان مثبت بود، ولی با باز شدن دیدتان حتما خواهید گفت خیر. یا کلا از ادامه صرف نظر خواهید کرد و یا به تغییرات اساسی در نوع و روش کمپین دست خواهید زد. بله این دید درست یک مدیر موفق در هر کسب و کاری است.
برگرفته از کتاب هنر شفاف اندیشیدن
- ۰ نظر
- ۰۳ بهمن ۹۴ ، ۰۰:۰۹