م. نیکجو

آنچه دوست دارم شما درباره مدیریت، کارآفرینی و بورس بین الملل بدانید.

م. نیکجو

آنچه دوست دارم شما درباره مدیریت، کارآفرینی و بورس بین الملل بدانید.

علاقه مند به دانش و تکنولوژی، در زمینه مدیریت و کسب و کار تحصیل و فعالیت مینمایم و امروز به عنوان تحلیلگر تکنیکال شاغل هستم و از تجربیات و دانسته هایم برایتان مینویسم.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

گرانترین چیزی که انسان تا به حال ساخته

جمعه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۵۴ ب.ظ

نیروگاه هسته‌ای هینکلی گران‌ترین جسم روی زمین است. در خوشبینانه‌ترین حالت چیزی حدود ۳۵ میلیارد دلار برای ساخت این نیروگاه هزینه شده است. این‌ها ادعای موسسه حافظ محیط زیست Greenpeace است که ماه گذشته دادخواستی را علیه این پروژه تنظیم کرده است. 

رقم‌ تعیین شده با توجه به وام‌ها و بهره‌هایی  که باید در ازای دریافت این وام‌ها بازپرداخت شوند،‌ تخمین زده شده با این حال به قدری قراردادهای مالی این پروژه مبهم است که تقریبا محاسبه دقیق هزینه نهایی برای اتمام این پروژه غیر ممکن است. 

اگر بخواهیم فقط هزینه‌های ساخت‌و‌ساز این نیروگاه اتمی را برآورد کنیم، هرچند که همین هزینه هم به تنهایی خیلی زیاد است، با رقم ۲۶ میلیارد دلار مواجه می‌شویم.

برای مقایسه، جدیدترین نیروگاه هسته‌ای بریتانیا که در سال ۱۹۹۵ ساخت آن به پایان رسیده تنها ۳.۴ میلیارد دلار یا به پول امروز ۶ میلیارد دلار هزینه در بر داشته است. در قرن حاضر هنوز هیچ نیروگاه هسته‌ای جدیدی در اروپا تکمیل نشده و نیروگاه‌هایی که طی سال‌های اخیر ساخته شده‌اند در کشورهایی مثل هند و چین بوده‌اند. اما در مورد بناهای باستانی اوضاع چطور است؟ آیا هزینه ساخت هرم بزرگ Giza مصر بیشتر از نیروگاه هسته‌ای هینکلی بوده است؟

  • م.نیکجو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی